
Magazynowanie olejów napędowych wymaga zachowania odpowiednich parametrów odpornościowych. Paliwo ciekłe w postaci ropy musi być skutecznie odseparowane od warunków zewnętrznych, tak aby jego przechowywanie było bezpieczne pod kątem środowiskowym. W składowaniu ON wykorzystuje się kilka rodzajów zbiorników, w których prym wiodą pojemniki jednopłaszczowe oraz dwuwarstwowe. Które z nich zapewniają największe bezpieczeństwo separacji substancji od warunków zewnętrznych? Wskazujemy na różnice i wyróżniamy najpopularniejsze typy rezerwuarów na ciekłe kopaliny.
Zbiorniki jednopłaszczowe i dwupłaszczowe – różnice
Zbiorniki jednopłaszczowe na olej napędowy skomponowane są z jednej wiodącej warstwy zabezpieczającej. Strukturą ochronną zbiornika jest materiał polietylenowy, który zabezpiecza paliwo przed wyciekiem do środowiska zewnętrznego. Dzięki wysokiej odporności materiału syntetycznego, substancje takie jak woda czy nawozy mogą być z powodzeniem składowane w jego wnętrzu. Zbiorniki jednopłaszczowe niedostatecznie radzą sobie w kontekście przechowywania olejów napędowych, choćby ze względu na mniejszy stopień ochrony przed przenikaniem płynnych substancji przez ścianki konstrukcji.
Zbiornik dwupłaszczowy na olej napędowy jest złożonym rezerwuarem, który został wyposażony w dwie warstwy zabezpieczające. Określane są one płaszczami, zatem ich podwójne naniesienie zwiększa poziom ochrony przed wyciekami. W przypadku, gdy pierwsza warstwa zostanie naruszona – druga spełnia podobne założenie, zabezpieczając wyciek przed dalszą ingerencją z przestrzeń zewnętrzną. Struktura dwupłaszczowa zwiększa także ochronę termiczną, w związku z czym przechowywane paliwo ma bardziej ustabilizowane warunki cieplne podczas magazynowania. Stanowi jednak droższą alternatywę, co może sprawiać, że kupujący zrezygnuje z zakupu solidniejszej opcji na rzecz bardziej ekonomicznej.
Ekologiczne oczyszczalnie ścieków
Zbiorniki jednopłaszczowe na olej napędowy skomponowane są z jednej wiodącej warstwy zabezpieczającej. Strukturą ochronną zbiornika jest materiał polietylenowy, który zabezpiecza paliwo przed wyciekiem do środowiska zewnętrznego. Dzięki wysokiej odporności materiału syntetycznego, substancje takie jak woda czy nawozy mogą być z powodzeniem składowane w jego wnętrzu. Zbiorniki jednopłaszczowe niedostatecznie radzą sobie w kontekście przechowywania olejów napędowych, choćby ze względu na mniejszy stopień ochrony przed przenikaniem płynnych substancji przez ścianki konstrukcji.
Zbiornik dwupłaszczowy na olej napędowy jest złożonym rezerwuarem, który został wyposażony w dwie warstwy zabezpieczające. Określane są one płaszczami, zatem ich podwójne naniesienie zwiększa poziom ochrony przed wyciekami. W przypadku, gdy pierwsza warstwa zostanie naruszona – druga spełnia podobne założenie, zabezpieczając wyciek przed dalszą ingerencją z przestrzeń zewnętrzną. Struktura dwupłaszczowa zwiększa także ochronę termiczną, w związku z czym przechowywane paliwo ma bardziej ustabilizowane warunki cieplne podczas magazynowania. Stanowi jednak droższą alternatywę, co może sprawiać, że kupujący zrezygnuje z zakupu solidniejszej opcji na rzecz bardziej ekonomicznej.
Jakie rodzaje zbiorników proponują producenci?
Zbiornik na olej napędowy może być dostępny w różnych kubaturach. Sprzedawane są zarówno rezerwuary do potrzeb indywidualnych, np. o pojemności 200 czy 250 litrów, ale także znacznie większe jednostki do celów działalności gospodarczej, m.in. 1600,2500 czy 5000 litrów. Mniejsze zbiorniki nadają się perfekcyjnie do przechowywania paliwa, które zostanie użyte w kontekście prac rolnych czy budowlanych. Wiodącymi producentami wysokojakościowych kontenerów na paliwa są m.in. JFC oraz Fortis. Poniżej dokonujemy wyszczególnienia poszczególnych, najpopularniejszych typów zbiorników, które są dostępne w ogólnej sprzedaży.
Zbiorniki od JFC
JFC to wiodący producent zbiorników na płyny eksploatacyjne, w tym na oleje napędowe. JFC posiada w swoim asortymencie m.in. zbiorniki o pojemnościach:
- 250 litrów,
- 425 litrów,
- 600 litrów,
- 950 litrów,
- 1600 litrów,
- 2500 litrów.
Dla konsumentów potrzebujących najwyższych parametrów pojemnościowych zaprezentowano także zbiornik na olej napędowy 5000 l.
-
Zbiornik na olej napędowy JFC 9000L17 500,00 zł (netto)
21 525,00 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy Kingspan 9000L22 100,00 zł (netto)
27 183,00 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy Kingspan 5000L ze zwijadłem17 050,00 zł (netto)
20 971,50 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy Kingspan 5000L11 500,00 zł (netto)
14 145,00 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy Fortis Box 200l2 915,00 zł (netto)
3 585,45 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy Metria 250l2 200,00 zł (netto)
2 706,00 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy JFC 250L2 830,00 zł (netto)
3 480,90 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy Fortis Box 400 diesel3 088,80 zł (netto)
3 799,22 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy JFC 425L3 012,00 zł (netto)
3 704,76 zł (brutto)
Zbiorniki od Fortis
Z kolei zbiorniki od innego producenta rezerwuarów, czyli Fortis, na paliwa ciekłe cechują się pojemnością:
- 100 litrów,
- 200 litrów,
- 400 litrów,
- 1500 litrów,
- 2500 litrów (typ: AGR, X-TANK i FTK Fortis zbiorniki),
- 5000 litrów.
W asortymencie marki znajdują się także inne, spersonalizowane dystrybutory przydomowe na paliwa w postaci oleju napędowego.
-
Zbiornik na olej napędowy JFC 9000L17 500,00 zł (netto)
21 525,00 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy Kingspan 9000L22 100,00 zł (netto)
27 183,00 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy Kingspan 5000L ze zwijadłem17 050,00 zł (netto)
20 971,50 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy Kingspan 5000L11 500,00 zł (netto)
14 145,00 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy Fortis Box 200l2 915,00 zł (netto)
3 585,45 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy Metria 250l2 200,00 zł (netto)
2 706,00 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy JFC 250L2 830,00 zł (netto)
3 480,90 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy Fortis Box 400 diesel3 088,80 zł (netto)
3 799,22 zł (brutto) -
Zbiornik na olej napędowy JFC 425L3 012,00 zł (netto)
3 704,76 zł (brutto)
Czym się różnią zestawy od producentów JFC i Fortis?
Przedsiębiorstwo JFC wyposaża zbiorniki w bogaty zestaw akcesoriów dodatkowych. Korzystający z produktów JFC mogą liczyć na obecność pistoletów automatycznych A60, węża dystrybucyjnego, pompy PIUSI, licznika cyfrowego MODI JFC (sprawdź zbiornik na paliwo JFC) czy obowiązkowego filtra separatora wody. Z kolei zbiornik z dystrybutorem na olej napędowy od Fortis posiada pompę Carry Panther, ustandaryzowany pistolet A60 wraz z wężem wydawczym, a także: przewody zasilające, pokrywę do wlewu i klapę sprężynową.
Do produktów obu producentów można dokupić opcjonalne akcesoria: tunele, nadstawki, studzienki, pokrywy, dekle i inne elementy, które uzupełnią infrastrukturę przechowywania ropy. Z kolei mobilne zbiorniki na olej napędowy, to przenośne kontenery, które zwiększają bezpieczeństwo płynu w trakcie przewozu. Zadania mobilne mogą spełniać pojemniki np. zbiornik dwupłaszczowy na olej napędowy 1000 l lub mniejszy, przy czym należy pamiętać o wymogach ADR, które w kontekście przewozu takich ilości paliw ciekłych są wysoce restrykcyjne.

Jakie wymagania powinien spełniać zbiornik na AdBlue?
Zbiornik na AdBlue powinien zabezpieczać substancję przed działaniem promieni słonecznych. Mieszanina nie może być składowana w skrajnie niskich, czy zbyt wysokich temperaturach. Substancja zamarza w niewiele niższej temperaturze, niż woda, dlatego nie można jej składować w okresie zimowym bezpośrednio na podwórku. Warto, w kontekście przechowywania AdBlue, zadbać o wysoką jakość kontenerów składowych, zdolnych do potrzymania właściwości płynu.